Bayim Olur musun? Türkiye'nin Bayilik ve Franchising Portalı


Bayim Olur musun? Türkiye' nin Bayilik ve Franchising Portalı -
Yeni Şifre Belirleyin
x
E Posta
:
Eski Şifre
:
Yeni Şifre
:
Şifre Tekrar
:
     
ÜYE OLAN FİRMALAR

Ana Sayfa HABERLER Lokasyon analizinde doğrulanmış çözümler Fırsat Kutusu’nda
Tarih: 27 Mayıs 2017 11:43:19
Güncelleme: 27 Mayıs 2017 11:43:19

Lokasyon analizinde doğrulanmış çözümler Fırsat Kutusu’nda


Hedef kitlenizin veya tüketicinin markanızı görmesi, değerini arttırması ve satışı konu olan ürünler için kural basittir; her ne olursa olsun müşterinin temas noktaları, kapsama alanında olması gerekir. Hangi lokasyonda daha kuvvetli olurum, etkim nerede daha çok artar, marka bilinirliğimi nasıl yükseltirim? Örneğin plaza penetrasyonlarını arttırmak isteyenler için hangi plaza bölgesi daha karlı ?" Bu sorular kolaylıkla çoğaltılabilir. İşin içine maliyet faktörleri de girince sıkıntılar, kaygılar katlanabiliyor. İstanbul’da uygun yer bulma kararı, sürecin içindeki tarafların farklı algılarına göre değişiklik gösteriyor. Gönlünde yatanla, verimli satış yapılabilinecek lokasyon arasında ciddi farklılık oluşabiliyor. Fırsat Kutusu, hem girişimcilere hem markalara bu konularda orta ve uzun vadeli çözüm teklifi sunuyor.

Markanın kurucusu, Veri bilimci Cem Şengezer konuyla ilgili şunları söyledi: ‘’ İstanbul’un taşı toprağı altın derler. Kimi yerler altına, kimi yerler bakıra dönecek. İstanbul genelindeki fırsatlar çalışmamız bu ayrışımı tahmin etmek içindir. Söz konusu dönüşüm ve ayrışım diğer iller için de geçerlidir. Yatırım geri dönüşünü hızlandırmak için hangi lokasyon doğru? Lokasyon maliyet fiyatlarını da göz önüne alarak tahminsel çalışma üretilebilir mi ? Yani, henüz fiyat artışı olmadan ve ileride değer kazanacak bölgeleri tahmin edebilir miyiz? Bunun için geçmiş verilerden fazlasını kullanarak bir çalışma hazırladık. Enerji tüketimi (elektrik, ısınma..) verilerini de kullanarak İstanbul, ilçeleri, mahalleleri için tahminsel çalışma yaptık. Enerji tüketim verileri ile, ilgili ilanları harmanladık. Bu tahminsel çalışmayı geçmiş verilerle test ederek doğruluğunu da gördük. Bir başka deyişle bilimsel olarak geleceği aydınlatmada faydası olacaktır.

İstanbul geneli için dükkan, mağaza kiraları tahmini üzerine çalışmalar sunuyoruz. Plaza, bina veya diğer taşınmaz varlıklar üzerine çalışmalarla devam etmek mümkündür. Grafiğin yatırımcı için özetleyelim: sarı ve yeşil eğriler fiyatlardaki değişim öncesi sert hareketler gösterir. Öncü gösterge olarak fiyat değişimlerini haber verirler. Bu eğriler yumuşak seyirde ve yatay çizgi civarında hareket ettikleri için önümüzdeki dönemde lokasyon kira değerlerinde önemli değişiklikler olmayacaktır. Ancak bu İstanbul genelidir. Bazı mahallelerde kira değerleri hızlı yükselirken bazılarında hızlı düşüşler göreceğiz. Değer kayıpları o bölgelerde iş yapılmaması gerektiğini göstermektedir. Gelecek aylarda devam edeceğiz ama bölgesel çalışma için editörlerimiz ile temasa geçebilirsiniz. ‘’ dedi.

Detaylı Bilgi İçin: Cem Şengezer / cem@momentumdanismanlik.com