Bayim Olur musun? Türkiye'nin Bayilik ve Franchising Portalı








Bayim Olur musun? Türkiye' nin Bayilik ve Franchising Portalı -
Yeni Şifre Belirleyin
x
E Posta
:
Eski Şifre
:
Yeni Şifre
:
Şifre Tekrar
:
     
ÜYE OLAN FİRMALAR

Ana Sayfa HABERLER Orta Doğu Pazarı Türk Markalarını Kucaklıyor
Tarih: 20 Ekim 2017 14:14:36
Güncelleme: 20 Ekim 2017 14:14:36

Orta Doğu Pazarı Türk Markalarını Kucaklıyor


Türk Markalarının global atağında, Orta Doğu Pazarı’nın ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) dinamiklerinin konuşulduğu “Türk Markalarının İhracatı“ ikinci toplantısı Medyafors Fuarcılık ev sahipliğinde 17 Mayıs 2017’de Le Méridien İstanbul Etiler’ de düzenlendi.

Medyafors Fuarcılık A.Ş moderatörlüğünde; Dubai Index Holding & Index Fuarcılık CEO’su Anas A.S. Al Madani, Francorp Orta Doğu Başkanı Imad Charafeddine, Günaydın Et Restoranları kurucu ortağı Cüneyt Asan, Al Sharif Advocates & Legal Consultants hukuki danışmanlık firmasından Avukat Ali Çetinkaya ve Consulta Yönetim Danışmanı Tolga Acarlı konuşmacı olarak yer aldılar.

Index Holding Ceo’su Anas Al Madani, Index Holding’in tanıtım sunumu gerçekleştirdi. Bunun yanında, Dubai franchise Fuarı’nı organize eden firma olarak yatırımcıların Türk markalarına bakış açısını ve genel olarak Dubai franchise pazarını dinleyicilere aktardı.

Özellikle Dubai Franchise fuarının ziyaretçi profilinden bahseden Al Madani, yatırımcıların her sektörden markaya ayrı ayrı değer verdiğini dile getirdi; Orta doğu pazarında hangi sektörlerin daha avantajlı ve daha kolay franchise ile büyüyebileceğini aktardı.

Dünya üzerindeki en önemli franchise danışmanlık firmalarının başında yer alan Francorp Orta Doğu Başkanı Imad Charafeddine, Orta doğu pazarına giren markalara destekler sağladıklarını, markalaşma yolunda her türlü desteği verdiklerini anlattı. Zincir marka olmaları yolunda Türk markalarına izlemeleri gereken yol konusunda tavsiyelerde bulunan Charafeddine Türk markalarının Orta Doğu Pazarına yönelmelerinin markaya sağlayacağı fırsatları dile getirdi.

Yurt içindeki başarılarının yanında yurtdışında da ülkemizi başarılarıyla temsil eden ve ‘’Et Profesörü’’ olarak anılan Günaydın Et Restoranları kurucu ortağı Cüneyt Asan Orta Doğu Pazarı’na giriş hikâyelerini dinleyiciler ile paylaştı. Orta Doğu pazarını çok önemsediklerini dile getiren Cüneyt Asan, Türk marka sahiplerine daha cesur olmaları gerektiğini konusunda önemle vurgu yaptı. Dubai ve çevresinde daha fazla restoran sayısına ulaşmak istediklerini dile getiren Asan, zorluklar zamanında yaşasa da sabredilmesi gerektiğini sonunda başarının geldiğini vurguladı ve 2 yeni Günaydın Restoran’ın müjdesini verdi.

Consulta yönetici ortağı ve Yönetim Danışmanı Tolga Acarlı konuşmasında, Turquality Başvuru Kriterleri, Marka Destek Programları, Turquality Destek Kalemleri, Performans Unsurları hakkında bilgiler verdi. Turquality Programı Kapsamındaki Markalar, Birleşik Arap Emirliği'ndeki Turquality almış markalarından örnek vererek anlatımını gerçekleştirdi. Turquality almanın markalara ne tür avantajlar kazandırdığı konularında da bilgiler veren Acarlı her markanın destek almak için çaba göstermesi gerektiğini dile getirdi.

Al Sharif Advocates & Legal Consultants avukatlık bürosundan Avukat Ali Çetinkaya Dubai’de Yatırımın Hukuki Alt Yapısı konusunda bilgiler verdi. Markaların pazara girerken sözleşmenin sağlamlığına çok önem vermeleri gerektiğini dile getiren Çetinkaya, Dubai yasalarından ve Helal Sertifikası’nın öneminden de bahsetti. Orta doğu Pazarı’nın dinamiklerinin, franchise ve perakende sektörünün detaylarının konuşulduğu toplantıda, Orta doğu pazarına giren bir marka şirket kurulumu için neler yapmalı, marka tescili için neler yapılmalı sorularına yanıtlar bulundu.

İmzalanan Anlaşmalar Toplantıya Damga Vurdu

Toplantı sonunda Medyafors Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Özhan Erem ve Francorp Başkanı Imad Charafeddine arasında imzalanan anlaşma ile Francorp İstanbul’un temelleri atılmış oldu. Konuyla İlgili Medyafors Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Özhan Erem, ‘’imzalanan anlaşma Türk Markaları için hayırlı olmasını dilerim. Ortak çalışma ile yerli markalar gerçek danışmanlık hizmeti alarak artık dünyaya daha sağlam adımlarla açılmış olacaklar’’ dedi. Aynı zamanda Medyafors Fuarcılık ve Index Holding arasında da imzalanan işbirliği anlaşması ile artık Türk Markaları’nın Orta Doğu’ya açılması daha kolay olacak.

Medyafors Fuarcılık organizasyonu ile 2.si düzenlenen Türk Markalarının İhracatı Konulu toplantılar devamlılığını koruyacak.