Bayim Olur musun? Türkiye'nin Bayilik ve Franchising Portalı








Bayim Olur musun? Türkiye' nin Bayilik ve Franchising Portalı -
Yeni Şifre Belirleyin
x
E Posta
:
Eski Şifre
:
Yeni Şifre
:
Şifre Tekrar
:
     

Ana Sayfa HABERLER Türkiye'de 100 otele ulaşmayı hedefliyor
Tarih: 14 Ağustos 2018 10:27:40
Güncelleme: 14 Ağustos 2018 10:27:40

Türkiye'de 100 otele ulaşmayı hedefliyor


Hilton, Türkiye pazarına 64 yıl önce giren ilk yabancı otel zinciri. 2006 yılından itibaren yatırım atağına geçen zincir, Türkiye'de sekiz olan otel sayısını yeni markalarla bugün 58'e ulaştırmış durumda. Şirket, bu sayıyı 4-5 yıl içinde 100'e çıkarmayı hedefliyor.

Türkiye, dünya standartlarında bir otelle 64 yıl önce İstanbul Hilton'un açılmasıyla tanıştı. Türkiye pazarını hiç terk etmeyen marka, 2006 yılında tüm dünyada zinciri büyütme stratejisi çerçevesinde Türkiye'yi de yatırım yapılacak ülkeler kapsamına aldı. Türkiye'de sekiz oteli olan zincir, Doubletree by Hilton, Hampthon by Hilton, Garden Inn markalarını da Türkiye'ye getirerek pazardaki otel sayısını 58'e çıkardı. Şirket bu sayıyı 4-5 yıl içinde 100'e çıkarmayı hedefliyor.

100'ÜNCÜ YIL HEDEFİ

Hilton Kıdemli Yatırım Direktörü Tuğrul Temel, Hilton'un 2006 yılında bütün uluslararası markalarını dünyaya açtığı zaman Türkiye'yi stratejik bir pazar olarak seçtiğini ve ofis kurduğunu belirtiyor. Temel, 2006 yılında Türkiye'de yedisi Hilton ve biri Conrad olmak üzere sekiz otelleri bulunduğunu, şu anda ise 58 otel ile 11 bin 525 oda sayısına ulaştıklarını söylüyor. Bu yıl Türkiye'nin çeşitli kentlerinde toplam 1180 odalı yedi otel açtıklarını, yılsonuna kadar Maslak, Gaziantep ve Eskişehir'de üç otel daha açacaklarını belirten Temel, şöyle devam ediyor: ‘İşletme ve franchise modelleriyle büyüyoruz. 100'üncü yılımız olan 2019'da Türkiye'de 10 yeni otel daha açmayı planlıyoruz. 33'ün üzerinde de anlaşması imzalanmış ama henüz açılmamış otelimiz var. Şu anda dursak bile yapılan anlaşmalarla üç yıl içinde 90 otele ulaşabiliriz. Kısa zamanda otel sayımızı 100’e ulaştırmayı hedefliyoruz.’ Hilton Worldwide'in 2017 küresel cirosu 1 milyar 965 milyon dolar olarak gerçekleşmişti. Her geçen yıl büyüyen grup cirosunu da artırıyor. Tuğrul Temel, Türkiye'nin Avrupa, Afrika ve Ortadoğu bölgesinde İngiltere'den sonra en büyük pazar olduğunu ifade ediyor. Temel'in verdiği bilgilere göre, şu anda Türkiye'de Hilton Garden Inn 20'ye ulaşmak üzere. 13 Hampthon by Hilton, 15 Doubletree by Hilton, 11 Hilton ve bir Conrad var. 15'in üzerinde otel İstanbul'da, geri kalanları ise Anadolu'ya yayılmış durumda. Kuşadası, Dalaman, Bodrum ve Kemer olmak üzere dört otel kıyı şeridinde bulunuyor. Şirketin Türkiye'deki çalışan sayı ise 5 bin kişiyi buluyor.

YENİ MARKALAR GELİYOR

Şirket Türkiye'ye yeni markalarını da getirmeye hazırlanıyor. Tuğrul Temel, yeni nesil bir otel konsepti olan Canopy By Hilton'a Karaköy, Nişantaşı, Beyoğlu gibi semtlerde yer aradıklarını söylüyor. Temel, yerel özellikleri vurgulayan bir diğer markaları olan Curio Collection By Hilton markasıyla da İstiklal Caddesi, Sultanahmet; ve Bodrum'da olmak üzere üç yerde en az 100'er odalı oteller açacaklarını ifade ediyor. Hilton'un Türkiye pazarında büyüme planları çerçevesinde, Denizli, Giresun, Kastamonu, Zonguldak, Ordu, Samsun, Trabzon, Edirne, Aksaray, Niğde, Kars ve Erzurum'da otel yeri arayışları da sürüyor.