Yatırım Bütçesi:
Min:500.000
-
Max:500.000 dolar
Türkiye'deki faaliyetlerine 1995 yılında ATA Grubu'na bağlı TAB Gıda Sanayi A.Ş.'nin Türkiye'deki ana geliştirici ve üretici haklarını alarak bünyesine katmasıyla başlayan Burger King®, kısa sürede restoran zincirlerinin halkalarını çoğaltarak, vazgeçilmez lezzetlerin adresi olmuştur.
Uluslararası kalite ve hijyen standartlarında üretim ve hizmete her zaman büyük bir özen gösteren TAB Gıda güvencesindeki Burger King®'in zengin olduğu kadar lezzetli ürün çeşidini geliştirmeye ve sürekli eğitime verdiği önem, bugünkü başarısındaki en önemli rolü oynamaktadır. Türkiye'de sektörünün lider markası biri olan Burger King®, bugün Türkiye genelindeki 650'den fazla restoranı ile lezzet düşkünlerine hizmet vermektedir.
Türkiye'nin kendi sektöründe en fazla istihdam sağlayan şirketi TAB Gıda bünyesindeki Burger King®; MediaCat'in düzenlediği Ipsos KMG araştırması sonuçlarına göre “Fast Food Kategorisi”nde 2011, 2012, 2013, 2015 ve yıllarında “Türkiye'nin Lovemark'ı" ve 2011, 2013 ve 2014 yıllarında ise "Türkiye'nin En Samimi Markası" seçilmiştir.
Sayısız ödüle layık görülen Burger King®, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından düzenlenen Effie Ödül Töreni’nde, 2014 yılında ses getiren "Patatesin Kralı" kampanyasıyla, zincir mağaza ve restoran kategorisinde “Gümüş Effie Ödülü'ne” layık görülmüştür.
Burger King® web sitesi ile Web Awards 2015'te "Food Industry" kategorisinde "Standard of Excellence Ödülü”, W3 Awards 2015'te "General Website Categories – Food and Beverage" kategorisinde "Silver Award Ödülü” ve 13. Altın Örümcek Ödül Töreni’nde “Yiyecek & İçecek ve Restaurant & Cafe” kategorisinde ikincilik ödülüne layık görülürken, 14. Altın Örümcek Web Ödülleri'nde “Restoran & Cafe” kategorisinde halkın favorisi seçilmiştir.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ve (AYD) araştırma şirketi AKADEMETRE işbirliği ile yapılan “2016 AVM'ler’de En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları Araştırması”'nda 1 numaralı marka seçilmiştir. 2017 yılında Mediabrands Insight tarafından yapılan “Türkiye’de Fast Food Sektörü” araştırmasında en çok tercih edilen marka, Marketing Türkiye’nin AKADEMETRE işbirliğiyle yaptığı 2017 yılı “İtibar ve Marka Değeri Performans Ölçümlemesi” araştırmasında “Fast-Food” kategorisinde marka algısını en çok yükselten kurum olarak “The One Awards Ödülü”, Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ve (AYD) araştırma şirketi AKADEMETRE işbirliği ile yapılan “AVM’lerde En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları” araştırmasında 1 numaralı marka, Digital Age tarafından gerçekleştirilen “GameChanger 2017” araştırmasında, tüketici gözüyle kategori bazlı en dijital markalar arasında “Zincir Restoranlar” kategorisinde birincilik, Capital ve Ekonomist Dergileri tarafından gerçekleştirilen “Fast Retail 2017/Perakendenin Hızlıları Ödüllleri” kapsamında “Türkiye’nin (Mağaza Sayısına Göre) En Büyük Fast-Food Perakende Şirketi” kategorisinde birincilik, Marketing Türkiye ile Roamler Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen “Türkiye’nin En Cool Markaları” araştırması sonucu “Fast-Food” kategorisinde “En Cool Marka”, A.L.F.A. Awards’ta “Hızlı Servis Restoranları” kategorisinde müşteri deneyimini en iyi yöneten marka olarak birincilik ödülü, UFRAD Franchising Ödülleri’nde “Türkiye’nin En Büyük Franchise” ödülü, The Brand Age Dergisi ile Xsights Araştırma ve Danışmanlık iş birliğinde gerçekleştirilen "Summer Hits 2017: Yazın Sevilen Markaları” araştırmasında birincilik, Restaurant Brands International tarafından hazırlanan “Restoranların Açılış Kalitesi Endeksi” kriterine göre “Yılın Pazarlama Ödülü (Marketer of the Year)”, Kristal Elma Ödülleri’nde “Paket Servis Buz Gibi” ilanı ile “Bilboard ve Radyo” kategorisinde 2 Gümüş ödülü almıştır.
2018 yılında; Whopper® ateşinin gücünü eğlenceli bir dille vurgulayan kampanyası “Ateş Seni Çağırıyooo!” ile Effie Ödülleri’nde Bronz Effie ödülüne layık görüldü. MediaCat için Ipsos tarafından yapılan “Türkiye’nin Lovemark’ları” araştırmasına göre 5. kez “Türkiye’nin En Sevilen Fast Food Markası” seçildi. Kristal Elma Yaratıcılık Ödülleri’nde “Ateş Seni Çağırıyor” kampanyasıyla FİLM-TV ve Sinema/PERAKENDE, SATIŞ, E-TİCARET kategorisinde ‘gümüş’ ödüle layık görülen Burger King®, Basın/İçecekler kategorisinde ‘kristal’ elma ödülü kazandı. Marketing Türkiye ve Roamler Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen “Türkiye’nin En Cool Markaları” araştırmasında “Fast-Food” kategorisinde 3. kez “Yılın Cool Markası” oldu. Oyun tutkunları için geliştirdiği Pro Gamer menüler için hayata geçirdiği dijital pazarlama çalışmaları ile ‘’Google’da’’ örnek gösterildi. Marketing Türkiye ile AKADEMETRE’nin ortak düzenlediği “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” kapsamında da “Fast Food” kategorisinde ‘’Yılın İtibarlısı’’ seçildi.
2019 yılında; Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ve AKADEMETRE Araştırma Şirketi tarafından gerçekleştirilen “1 Numaralı Markalar Araştırması”'nda Burger King® “Self Servis – Restoran” kategorisinde birinci oldu. Küresel markalar topluluğu Sustainable Brands İstanbul için Nielsen tarafından ikincisi gerçekleştirilen “Good Life Brands/İyi Yaşam Markaları Araştırması” sonuçlarına göre de “Restoran-Cafe” kategorisinde birinciliğe layık görüldü.
BURGER KING WORLDWIDE INC.:
Burger King, Ekim 2010’da merkezi Rio de Janeiro/Brezilya olan yatırım şirketi 3G Capital tarafından devralınarak RBI (Restaurant Brands International) çatısı altında faaliyet göstermektedir. Markanın Türkiye operasyonlarını ise 24 yıldır aralıksız olarak bir Türk şirketi TAB Gıda olarak biz yürütmekteyiz.
Son güncelleme tarihi: 10 Ocak 2023 06:01
Yatırım Bütçesi
500.000 - 500.000 dolar
Firmaya Ait İşletme Adedi
400
Bayi/Franchise Adedi
310
Ortalama Kâr Oranı
Restoranlara göre farklılık gösteriyor.
Kârdan Alınan Pay
Alınmıyor
Sektör
Gıda
Merkez Ülkesi
Türkiye
İl - İlçe
Belirtilmemiş - Belirtilmemiş
Proje Eğitimi
Var
Pazarlama Eğitimi
Var
Personel Eğitimi
Var
Firma Markası
Burger King®
BAYİLİK ŞARTLARI
- Franchising isim hakkı bedeli:
TAB Gıda markalarında yatırım maliyeti restoranın yerine, tipine, bulunduğu konuma ve büyüklüğüne bağlı olarak değişmekle birlikte, franchise yatırımları Burger King® için 500 bin USD+KDV ’den başlıyor. TAB Gıda’nın Sub-franchisee’lere verdiği restoran işletmeciliği süresi Burger King® için 20 yıldır.
- Aylık Royalty bedeli:
Royalty, reklam payı ve verilen hizmetler toplamı için 13%
- Yatırımcılara verilen destekler:
TAB Gıda olarak hızlı servis restoran zinciri kategorisinde dünyada eşi benzeri olmayan bir gıda ekosistemine sahibiz. Türkiye’de kendi sektörümüzün lideri durumundayız. Bu sistem içerisinde var olmak isteyen ve bize güvenerek yatırım yapan franchisee’lerimiz işletmelerine gerekli özeni gösterdiği sürece yatırımlarının karşılığını kısa süre içerisinde alıyor. Çok önemli ve etkileyici örnekler var. Biz aslında tam tabiriyle yatırımcılarımızla birlikte büyüyoruz. TAB Gıda olarak yatırımcılara iki ayrı opsiyon sunuyoruz. Birinci opsiyon AVM dışında yer alan restoranları kapsıyor ve yatırımcılar dilerse inşaat ve ekipman yatırımını kendileri üstleniyor. İkinci opsiyonda ise yatırım tamamen TAB Gıda tarafından yapılarak anahtar teslim modeliyle hayata geçiriliyor.