Yatırım Bütçesi:
Min:400.000
-
Max:500.000 tl
İyilik Atölyesi, 2009 yılında İzmir’ de yeme-içme-eğlence sektörünün çeşitli ürün, hizmet ve danışmanlık ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurulan JP Gıda Danışmanlık’ ın markası Juice Planet’ in “çok yönlü sosyal sorumluluk projesi”dir.
Juice Planet, 2009 yılından beri, Ege’ nin sağlıklı ve lezzetli sebzelerini, otlarını, meyvelerini, yağlarını, ülkemizin birbirinden sağlıklı pek çok ürününü uzmanca bir araya getirip kendi şubelerinde ve diğer satış noktalarında en doğal yöntemlerle, hiçbir katkı maddesi ve ilave tatlandırıcı kullanmadan, taze olarak müşterilerine sunmaktadır.
TOBB-TEPAV ve ALL-NETWORK’ un, “Şirketlerin 2011-2014 arasındaki resmi verilerine göre” yaptığı büyüme değerlendirmesinde, Türkiye’ nin En Hızlı Büyüyen İlk 100 firması arasına girme başarısı gösteren ve 2013 yılında Endeavor Ülke Markası seçilen Juice Planet, 2011 yılından bu yana her yıl Ekonomist’ in ilk 100 Franchise listesinde yer almaktadır.
Neden İyilik Atölyesi?
Toplumumuzda engelli bireylerin oranı yüzde 12 gibi yüksek bir düzeydedir. Yaklaşık 10 milyon insanımızın “engelli” statüsünde olduğu düşünüldüğünde, bu insanlarımızın üretim ilişkilerine katılmasının yaratacağı katma değerin önemi büyüktür.
Kamu otoriteleri tarafından net bir sayı verilmese de, ülkemizde yaklaşık 100 bin down sendromlu birey olduğu bilinmektedir. Ailelerine ve onların gelirlerine muhtaç durumdaki bu bireylerin, ekonomik özgürlüklerini kazanarak yaşama tutunmalarını sağlamak amacıyla İzmir Down Sendromu Derneği ile bir araya gelerek “İyilik Atölyesi” projesini kurguladık.
Çalışanlarının tamamı down sendromlu bireyler ve ailelerinden oluşan; bu özelliği ile “Türkiye’de ilk” olan İyilik Atölyesi, kısa zamanda İzmir’in sosyal ve kültürel yaşamına renk katan bir proje oldu.
Sadece down sendromlu bireylere değil, yarattığı değer zinciri ile toplumun ihtiyaç sahibi farklı kesimlerine de ulaşmayı temel hedef olarak belirleyen İyilik Atölyesi, imkân sağlandığında ekonomik ve sosyal yaşamın dışında kalan bireylerin de ayakları üzerinde durabileceklerini gösteren özgün bir projedir.
Projemiz, hizmete girmesinin ardından kısa bir sürede, kendi kaynağını kendisi yaratan sürdürülebilir yapıyı kazanmıştır.
Projenin Amacı; Down sendromlu çocuklardan başlayarak, diğer özel çocukların ve dezavantajlı grupların, sağlıklı olarak gelişmelerine, topluma uyum sağlayacak ve toplumla bütünleşecek şekilde yetiştirilmelerine, aynı zamanda mutlu bireyler olarak toplumun bir parçası olduklarını hissetmelerine ve toplum tarafından da kucaklanmalarına katkı sağlamak. Sürdürülebilir bir gelir ve farkındalık süreci yaratmak.
Hedef Kitlesi: İyilik Atölyesi Kafe’ nin hedef kitlesi; ülke çapındaki tüm dezavantajlı kişi ve gruplardır. Özel bireylerin çalıştıkları ve toplumla iç içe oldukları İyilik Atölyesi Kafe destekçi olarak ise; dezavantajlı grupların maddi –manevi ihtiyaçlarına katkı sağlamak, onlarla vakit geçirmek, paylaşmak, değer katmak ve toplumsal sorumluluklarını yerine getirmek isteyen tüm kişi ve kurumları hedeflemektedir. Bu gurupların sorun ve ihtiyaçlarına yönelik toplumda yüksek bir farkındalık yaratmak amacıyla, projenin ülke çapında farklı illerde yaygınlaştırılması, ulaşılabildiği kadar dernek, kişi ve kuruma ulaşılması, giderek daha fazla kişiyi içine çeken ve sürekli büyüyen bir proje olması için ekibimiz tarafından etkili çalışmalar yürütülmektedir.
Son güncelleme tarihi: 21 Mart 2019 03:00
Yatırım Bütçesi
400.000 - 500.000 tl
Firmaya Ait İşletme Adedi
1
Kârdan Alınan Pay
Alınmıyor
Bayi/Franchise Hedefi
2019 yılı için 100 yeni franchise
Sektör
Gıda
Kuruluş Yılı
2009
Merkez Ülkesi
Türkiye
İl - İlçe
Belirtilmemiş - Belirtilmemiş
Proje Eğitimi
Var
Pazarlama Eğitimi
Var
Personel Eğitimi
Var
Firma Markası
İyilik Atölyesi