Anadolu’daki AVM’ler Franchise Radarında

Haberin tarihi: 06.02.2020 17:02:51

2020’de yeni stratejiler ile büyümeyi planlayan franchise sektörü, alışveriş merkezlerine ilgiyi arttırdı. Özellikle kira ve aidat bedellerinin düşmesi, Anadolu’da yeni AVM’leri franchise mağaza açmak için daha çekici hale getiriyor.

Kaynak:CEYHUN KUBURLU / itohaber

Alışveriş merkezleri ve markalar, 2020’de birlikte büyüyecek. İstanbul’daki AVM’lerin yanı sıra Anadolu illerindeki AVM’lere franchise sektörünün de ilgisi arttı. AVM’lerde doğru kiralama, sürdürülebilir mağazalaşmanın anahtarlarından biri. Bu alanda yeni yatırımlar planlayan kurumsal markalar, alışveriş merkezlerinde uygun metrekarelere yatırım yapmak için fırsat kolluyor. Özellikle metrekaresi küçük dükkanlara girmeyi planlayan markalar, girişimcilere de birçok destek sunuyor.

PROMOSYON DÖNEMİ

Sektör temsilcileri, AVM’ler için markaların girişimcilere birçok destek sağladığını da anlatarak, şöyle konuştu: “Marka sayısındaki artış ve indirimler, 2020’de franchise giriş bedelleri üzerinden bir rekabet ortamı oluşturdu. Birçok marka, giriş bedellerini düşük tutmaya başladı. Bazı markalar franchise giriş bedeli alır ama aylık cirodan bir bedel talep etmezken, bazı markalar kullanım hakkı ve cirodan pay ve reklam bedeli isteyebiliyor. Franchise bedelinin düşük tutulması, girişimci üzerindeki motivasyonu artırıyor. Özellikle belli dönemlerde markalar, şubeleşme atağında birçok promosyon yapıyor. Bu da yatırımcıya daha uygun bütçelerle franchising sistemi altında bir markanın parçası olma imkanı sağlıyor.”

KADIN GİRİŞİMCİLER

AVM’lerde dükkan açmak isteyen markaların daha çok kadın girişimcileri hedeflediğini dile getiren uzmanlar, şunları kaydediyor: “Her gün daha fazla kadın girişimcinin sisteme katılması bizi memnun ediyor. Marka gücü ile iş hayatına atılarak daha akıllı yatırımlar yapan kadın girişimciler hem sektöre büyük katkıda bulunuyor hem de farklı alanlarda franchise sistemi uygulamaları da oluşturuyorlar. Farklı ve taze bir bakış açısıyla çok başarılı iş modelleri geliştiriyorlar.” Uzmanlar, franchise sistemini doğru okuyabilmek için mutlaka perakende sektöründeki gelişmelerin yakından takip edilmesi gerektiğini söylüyor.

NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Uzmanlar, bir AVM’ye girmeden önce şu noktalara dikkat edilmesini öneriyor:

  • AVM’nin konumu.
  • AVM’nin ziyaretçi profili.
  • Yaya trafiğine uygunluğu.
  • Markanın hitap ettiği kesime uygunluğu.
  • Mağazanın AVM içindeki konumu.
  • Bölgenin gelir seviyesi.
  • Diğer mağazaların satış rakamları.
  • AVM’lerin aynı sektördeki rekabetleri de incelenmeli.
  • Maliyet unsurlarına dikkat edilmeli.