İşletmecilerin yeni rotası @tavsiyecini

Haberin tarihi: 14.02.2019 16:02:05

Onlar en iyi yemek, en güzel mekân, en iyi hizmet, en iyi ürün, en iyi mesaj, en iyi fiyat ve en iyilerin duyurulmasıyla amacı ve tüketicinin zarar görmemesi için dürüst ve korkusuzca izleme yapıyor. Bir avukat, bir iç mimar, bir diyetisyen ve bir gazetecinin bir araya gelmesiyle oluşan fahri denetleme ve sonuç değerlendirme organizasyonu, günlük hayat içinde yaptıkları değerlendirmeleri sosyal medya üzerinden yayınlıyor. Kendilerine “@tavsiyecini” adını veren ekip, bu çalışmayı yaparken olabildiğince yorumsuz yansıtmaya çalışıyor.

Bugüne kadar 1500 mekân, ürün ve hizmeti değerlendiren ekip, sonuçlarını sosyal medya hesaplarından yayınlanıyor. Ekip, değerlendirmelerini fiyat, kalite ve hizmet kriterlerini göz önüne alarak yapıyor. Amaçlarının her alanda tüketiciyi uyarmak ve bilinçlendirmek olduğunu belirten @tavsiyecini organizasyonu sözcüsü Serdar Şahin; “Uğradığımız mekân veya aldığımız bir hizmeti, ürünü dört kişilik ekip olarak tek tek deneyerek değerlendiriyoruz. Ortaya çıkan sonucu, internet üzerinden kendi aramızda raporlayarak paylaşıyoruz. Sonrasında ekip üyeleri, yaptıkları oylama sonucu çıkan sonucu sosyal medyada ve internet sitemizde paylaşıyoruz” dedi.

Ekibin verdiği not ve raporlamayı fotoğraflarıyla birlikte sosyal medya hesabından duyurduklarını anlatan Şahin; “Yaptığımız bu çalışmanın benzerlerini dünyanın farklı yerlerinde görmek mümkün. Avrupa’daki Michelin Restoran bunun en güzel örneği. 1900’lü yılların başında Michelin lastiklerinin sahibi Andre Michelin, müşterilerine fayda sağlamak için hazırladığı rehber ile müşterilerine konaklayabilecekleri, yemek yiyebilecekleri, araçlarını tamir ettirebilecekleri ve benzin alabilecekleri yerleri tavsiye eder. İlk yıllarında yalnızca mekân tavsiyesinde bulunurken, ardından bu mekânları kalitesine göre puanlama yapmaya başladılar. Şimdilerde Michelin Yıldızı olarak bilinen uygulamanın benzerini biz sosyal medya ve internet sitemiz üzerinden yapıyoruz. Yeni açılan mekânları da duyuruyoruz, kapananları da. Ekibimiz bugüne kadar 1500 mekân, ürün ve hizmeti değerlendirdi” şeklinde konuştu.

TAMAMEN ÜCRETSİZ…
Çalışmalarını ücretsiz olarak sürdürüyor. Her üyenin 25 puanla sınırlı oy hakkı var. 80’in üstünde puan alan işletmenin kapısına “tavsiye rozeti” takılıyor. Yapılan değerlendirmeler, İnstagram’da @tavsiyecini hesabından ve diğer sosyal medya hesapları üzerinden paylaşılıyor. Ayrıca www.tavsiyerotasi.com sitesi üzerinden de tüketicilerin en iyi yemek, en güzel mekân, en iyi hizmet, en iyi ürün, en iyi mesaj ve en iyi fiyat gibi en iyilerden haberdar olmaları mümkün.