Lizay Pırlanta, 2019 yılı içerisinde 30 yeni franchise verecek

Haberin tarihi: 8.04.2019 17:04:51

Mücevher sektörünün önde gelen markalarından olan Lizay, “2019 yılı içerisinde Türkiye’de 30 yeni franchise mağazası açmayı hedefliyor.”

Pırlanta deyince akla ilk gelen markalardan birisiniz, Lizay Pırlanta’nın kuruluşunu ve bu ismin hikâyesini bizimle paylaşır mısınız?
Lizay Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Serbes mesleğe 1978 yılında aile şirketinde başlamıştır. 1994’te kendi adına bir mağaza açmış, Sakarya bölgesinde açtığı mağazasını 2004 yılına kadar mahalli kuyumcu olarak sürdürmüştür. 2007 yılında sektördeki gelişimin de hız kazanmasıyla birlikte Adapazarı’na en yakın alışveriş merkezi olan Viaport Alışveriş Merkezi’nde ilk mağazamızı açmıştır. Bu adım markalaşma yolunda atılan ilk adım olmuştur. Mahmut Serbes’in çocuklarının isimlerinin birleşiminden “Lizay “ markası oluşmuştur. Bunun devamında o dönem Sakarya’da bunulan merkezde 2012 yılında kuyumculuğun kalbi olan Nuruosmaniye’ye taşınmış ve perakendenin yanı sıra toptana da giriş yapılmıştır. 2012 yılından itibaren Türkiye’nin birçok bölgesine ürünler toptan olarak ulaştırılmaktadır. 2007 yılında tek mağazayla başlayan marka yolculuğuna bugün 30 mağaza ile devam ediyor.

Lizay’ın koleksiyonunda neler ön plana çıkıyor?
Lizay pırlantada, alyans, tektaş, beştaş, elmas, anturaj, su yolu gibi klasikleşmiş ürünlerin yanı sıra, her nesle ve her bütçeye hitap edecek modern tasarımlı ürünler de sunulmaktadır.  Saraylı, Business, Only girls, Black, Alfa, Pure, Anadolu koleksiyonları Lizay’ın öne çıkan koleksiyonları arasında yer alıyor.

Kuyumculuk sektöründe “Franchise” yöntemi yeterince oturdu mu? 
Kuyumculuk sektöründe franchise sistemi diğer birçok alanda olduğu gibi bu alanda da vazgeçilmez bir yapı haline geldi, özellikle Türkiye’de gıda sektöründe başlayan franchise sistemi zamanla birçok dalda başarılı olduğunu kanıtladı. Franchise sisteminin temel amacı insanların bir iş tecrübesi edinirken veya yatırım yaparken öngörülmeyen riskleri ve yönetimsel sıkıntıları önlemenin yanı sıra kurulu bir düzende iş akışını sağlamak için dâhil olduğu sistemdir. Kuyumculuk sektöründe franchise son 5 yıldır büyük gelişmeler göstermekte olup, hem yatırımcısına hem bağlı olduğu firmaya büyük kazanımlar yaratmıştır.

Şu anda kaç ilde kaç franchise mağazanız bulunuyor? Bu yıl hedef franchise şube sayınız?
Lizay firması olarak franchise sistemini 1,5 yıl önce başlatmış olup hali hazırda 30 mağazamızın 12 tanesi franchise sistemi ile devam etmektedir.2019 yılı içerisinde Türkiye’de 30 yeni franchise mağazası açmayı hedeflemekteyiz. Şubat itibari ile 2 yeni franchise mağazamız daha müşterilerine hizmet vermeye başladı. 

Sizi farklı kılan nedir? Neden Lizay Pırlanta?
Bizim en önemli farklılığımız ‘Empati’. İş ortağımız ile masaya otururken her konuda empati yaparak ilerlemeyi görev edinmiş bir firmayız. Lokasyon belirleme, kiralama, ürün tedariki ve bütçeleme bunun gibi birçok süreci kendi mağazalarımızda yapılan süreçlerden ayrı tutmuyoruz. Lizay pırlantanın 35 yıllık bir perakende geçmişi üzerine 2007 yılında Lizay firması toptan ve perakende mağazacılıkta büyümenin yanında son 1,5 yıldır franchise sistemini de zincirimize eklemiş bulunmaktayız. Sektördeki birçok firma toptandan perakendeciliğe geçmiş olsa da biz bu sistemin tam tersi ile ilerlememiz sektördeki farklılıkların başında gelmektedir. Bu durum sayesinde yatırımcının istek ve taleplerini daha doğru anlamamıza olanak sağlamıştır. 

Franchise verirken nelere dikkat ediyorsunuz? 
Öncelikle kişinin bu sektöre olan bakış açısını anlamaya çalışıyoruz, bu sektörden beklentilerini, hedeflerini ve bu sistem için sağlayabileceği olanakları öğrenmek temel amacımız. Bizim sektörümüzde en önemli konu güvendir. Bu nedenle biz franchiselarımızı yatırımcı değil, iş ortağı olarak görüyor ve benimsiyoruz.

Sektöre baktığımızda ülkemiz ile yurtdışı arasındaki farklılıklar nelerdir? Türk kadınının sizce mücevhere bakış açısı nasıl?
Türk kadınları mücevheri seviyor.  Türkiye’de bu sektörde çok gelişmiş durumda. Ancak artık çok daha fazla alternatifleri var. Bizler de tasarımlarımızda ve koleksiyonlarımızda buna önem vererek hareket ediyoruz. Daha farklı ve özgün modeller ile mücevher severlere merhaba diyoruz.

Yurtdışı pazarında nerelerde varsınız? Yeni açılacağınız pazarlar söz konusu mu?
Yurt dışından gelen bazı talepleri göz önünde bulundurarak ilerlemekteyiz. Şubat ayı içerisinde Katar ve Romanya mart ayı içerisinde ise Dubai ve Almanya olmak üzere yurt dışı ayağında da gelen talepler doğrultusunda franchise toplantılarını düzenledik ve yenilerini ajandamıza not ettik.

 

Lizay Pırlanta Franchise Şartları ve başvurmak için tıklayınız