Mobil ödeme ile cironuzu nasıl artırırsınız?

Haberin tarihi: 27.11.2018 17:11:22

Genç girişimci Dinçer Keskinpala tarafından geliştirilen Beemo, perakendecilere mobil ödeme, müşterilerini tanıma, alışkanlıklarını analiz etme ve onlara özel kampanyalar düzenleme fırsatı sunuyor…

WE Are Social verilerine göre Türkiye’de 71 milyon mobil kullanıcı var. Akıllı telefon kullananların sayısı ise 60 milyona ulaştı. İnternetten mobil cihazlara erişim sağlayanların sayısı ise 48 milyon. Günde cep telefonu ekranına bakış ortalama süresi ise 4 saat. 18-25 yaş arası gençlerde bu süre 6 saat… Sadece bu rakamlar dahi dijital iletişimi ihmal eden işletmeleri bekleyen zorlukları gözler önüne seriyor. Bu alanda elini çabuk tutanların yüzü gülüyor. Örneğin Starbucks yıllık cirosunun yüzde 38’ini yani 2.5 milyar dolarlık kısmını mobil ödeme üzerinden sağlıyor. Bu gerçeklerden yolan çıkan start-up şirketi Beemo, işletmelere mobil ödeme sistemi kuruyor. Beemo, QR kod taraması ile ödemeleri, dijital fişleri ve otomatik sadakat programlarını birleştiren bir mobil ödeme teknolojisi. Beemo ile müşterileriniz akıllı telefonlarıyla ödeme yapabilecek. Beemo sadece yapılan alışveriş üzerinden belli bir oranda komisyon alıyor. Bunun dışında başka bir maliyet yok. 

NAKİT AZALIYOR MOBİL ARTIYOR 
Beemo’nun Kurucusu Dinçer Keskinpala, “Mobil ödemeyi ihmal eden işletmelerin yakın gelecekte varlıklarını sürdürmeleri çok zor. Firmalarımızın 
dijital dönüşümüne katkı sağlamak amacıyla tamamen kendi imkanlarımızla, yüzde 100 yerli bir uygulama geliştirerek Beemo markasıyla pazarda sunduk” diyor. Beemo, Ağustos 2017’de çalışmalarına başlamış bir start-up şirketi.
Beemo, İstanbul Teknik Üniversitesi Arı Teknokent bünyesinde düzenlenen, girişimcilere dünyada en fazla kaynak dağıtılan etkinliği 'Big Bang Start-up Challenge'da olmaya hak kazanan girişimlerden biri.  

MÜDAVİMLERİNİZ ARTACAK 
“Cep telefonlarını, cüzdana dönüştürüyoruz” diyen Keskinpala, “Bunun için dijital cüzdan uygulaması tasarladık. Tüketiciler, kredi ya da banka kartlarını uluslararası güvenlik standartları ile Beemo Cüzdan’a kayıt ederek, QR kod yardımıyla mobil ödeme gerçekleştirebiliyorlar. Tek QR kod ile ödeme işlemi gerçekleştiği gibi üye işletmelerin sunduğu sadakat programlarından aynı anda yararlanabiliyorlar. Bu ödeme işlemine ilişkin ‘dijital makbuz’ da e-posta adreslerine gönderiliyor. Beemo uygulaması içerisinde bulunan ‘harcama geçmişi’ sekmesinden yaptıkları harcamalar takip edilebiliyor” diyor. 


Beemo, elektronik ödeme kuruluşu PayU Türkiye ile mobil ödeme işlemlerine aracılık ediyor. Beemo kart saklama altyapısı için Mastercard teknolojisini ve Bankalararası Kart Merkezi‘nin dijital cüzdan çözümü BKM Express ile çözüm ortaklığı yapıyor. Bu çözümü kullanan işletmeciler müşteri ilişkilerini anlamlı hale getirebilecek. İşletmeler, müşterilerinin kim olduğunu öğrenerek, bu müşterileri sepet verileriyle eşleştirmeye dayalı olarak, pazarlama faaliyetlerini oyunlaştırılmış kampanyalar gibi özelliklerle otomatikleştirebilirler. Beemo, son kullanıcılar açısından ise sorunsuz bir şekilde mobil ödeme alınmasına, sadakat toplanmasına, dijitalleştirilmiş makbuz oluşturulmasına, ödüller kazanılmasına ve kişiselleştirilmiş tekliflerle alışverişlere heyecan katan bir uygulama olduğu belirtiliyor. Kullanıcıların akıllı telefonlarıyla ödeme yapabilmelerini sağlayan 
İlk uygulamasını Süleyman Demirel Üniversitesi kampüsündeki bir işletmede  başlatan Beemo, bir ay içerisinde bin üyeye ulaşarak 10 bin TL mobil ödeme işlemi gerçekleştirmiş. 


Markalara ve kullanıcılara ne sağlıyor?    
İşletmeler, müşterilerinin kim olduğunu öğreniyor. Onların hangi günlerde, saatlerde neler satın aldıklarını takip edebiliyorlar. 
Müşterilerinize özel oyunlaştırılmış kampanyalar gibi farklı pazarlama uygulamaları yapabiliyorsunuz.
Beemo kullanıcıları ise mobil ödemenin avantajlarından yararlanma şansı buluyorlar.