Özsüt 45 ilde, 150 şube, yurt dışında 4 şube ile büyümeye devam ediyor

Haberin tarihi: 8.12.2020 13:12:41

Latif Aral Özsüt Genel Müdürü1.Bize kısaca Özsüt’ün hikayesinden bahseder misiniz?
Özsüt’ün serüveni 1938 yılında İzmir Kemeraltı’nda, 16 metrekarelik bir dükkânda başlıyor. Osmanlı mutfağından gelen bir tatlı ustasının yanında yetişen kurucumuz Sefer Usta, önce yoğurt ve kaymak satmakla işe başlıyor. Ardından bugün de aynı lezzetle misafirlerimizle buluşan kazandibi tatlımızla tanınıp seviliyor. ilk dükkândan itibaren Özsüt efsanesi, ürünlerinin kalitesi ve lezzetiyle nam salıyor. 

Sefer Usta’nın oğlu, halen de Yönetim Kurulu Başkanımız olan İbrahim Urlulu’nun yönetimi devralmasıyla Özsüt için farklı bir dönem başlıyor. Markamız 1990’lı yıllarda franchise uygulamasının ülkemizdeki öncülerinden olarak tüm Türkiye’de yaygınlaşıyor. İzmir’den çıkarak Türkiye’ye mal olan, bugün ülkemizde herkesçe tanınıp sevilen bir marka haline geliyor. 

2.Kaç şubeniz ve çalışanınız var? 

Özsüt olarak ülkemizin 45 ilinde, 150’ye yakın şubemizle, yurt dışında ise 4 şubemizle,  faaliyetlerimize devam ediyoruz. 3 bin 500 çalışanımızla misafirlerimizi ağırlamayı sürdürüyoruz. 

3.Pandemi sırasında aldığınız önlemler nelerdir?

Pandemi başında restoran ve kafelerin kapanmasının zorunlu kılındığı dönemde, biz de yasalar gereği faaliyetlerimizi durdurduk. Arka planda ise hem hijyen konusundaki çalışmalarımıza hem de pandemi dönemine yönelik planlamalarımıza devam ettik. 

Sağlık Bakanlığımızın yayınladığı genelgede belirtilen önlemlere ilaveten güçlendirilmiş sağlık ve hijyen prosedürlerimizle, servis sırasında 1,5 metrelik sosyal mesafenin korunması, maske takılması, bu önlemlerin kriz planlarımız doğrultusunda belirlenmiş olan yöneticilerimiz tarafından sürekli olarak denetlenmesini standart hale getirdik. Tüm çalışanlarımıza hijyen ve sağlık konusunda eğitimler verdik. Misafirlere sosyal mesafe kuralları gereğince servis yapan çalışanlarımız, Covid-19 önlemleri gereğince el yıkama, maske ve eldiven kullanımı, sosyal mesafenin gözetilmesi, kişisel hijyen ve gıda hijyeni eğitimlerine periyodik olarak devam ediyorlar. 

Çalışanlarımızın her gün mekâna girer ve çıkarken ateş ölçümleri yapılıyor. Ayrıca 15 dakikada bir ellerini yıkayarak dezenfekte ediyorlar. Restoranlarımızın girişinde misafirlerimizin ateş ölçümünü yapıyoruz. Yeni şube düzeninde iç ve dış mekânda yer alan tüm masalarımızı 1,5 metrelik sosyal mesafe kuralına uygun aralıklarla konumlandırıyoruz. Sık temas edilen her nokta ve tuvaletlerimiz, restoran açılış ve kapanışlarının yanı sıra, her saat başı ve her kullanım sonrasında özenle dezenfekte edilerek temizleniyor. 

Özsüt olarak aldığımız önlemleri sağlık ve hijyen ile sınırlı tutmayarak hizmetlerimize de yansıttık. Özellikle temassız sipariş konusu bu süreçte en hassas olduğumuz konuların başında geldi. Pandemide özellikle menü bastırmayarak misafirlerimizle doğrudan temas kurmaktan kaçındık. Hem tek kullanımlık Amerikan servislerimizde fiyat iletişimimizi sürdürdük hem de QR kod uygulamasıyla müşterilerimizin menü içeriğimize cep telefonları üzerinden, temassız olarak erişmelerini sağladık. 

Bu önlemleri başarı ve hassasiyetle uyguladık. İkinci kısıtlamalarla ile ilgili gerekli aksiyonları alarak sadece gel-al ve paket servise yönelik çalışmaya başladık.

Özsüt Franchise Meydan AVM

4.Yatırımcı adayları neden Özsüt’e gelsin? Özsüt franchise ile ilerleyen bir konsepte sahip; bize franchise sisteminiz hakkında biraz bilgi verir misiniz?
 
Bu anlamda 82 yıllık bilgi birikimimizle franchise almayı tercih eden girişimcilere önemli fırsatlar sunduğumuza inanıyoruz.  

Bildiğiniz gibi markamız 1991 yılından itibaren Türkiye’de franchise sistemini uyguluyor. Bu özelliği ile ülkemizin franchise veren ilk markalarından biri konumundayız. O dönemden bu güne Özsüt, her zaman bayisine iyi kazandıran, büyümekten hiçbir zaman vazgeçmeyen bir marka olarak yatırımcı adaylarının ilk tercihi oldu. 

Elbette yatırımcı adaylarının franchise konusundaki en büyük önceliği yatırım yapacakları markanın sağladığı kârlılık oluyor. Bu noktada Özsüt’ün yatırımcı adaylarına daima iyi para kazandırması, girişimcilerin yaptıkları yatırımın geri dönüşünü 3 yılı aşmayan bir sürede geri alacak olmaları markamızın tercih edilmesinde büyük rol oynuyor. Özsüt olarak yatırımın geri dönüşü konusunda 3 yılı aşmayan planlarla franchise’larımızla çalışıyoruz.  Bunu yaparken de çok dikkatli bir şekilde yatırımcı adayı profilini ve franchise’ı açacağı lokasyonu analiz ediyoruz. Emin olmadığımız lokasyona yatırımcı adayı ısrar etse dahi onay vermiyoruz.

Bu çalışmalarımıza ilaveten eğitim departmanımızın mağazalarımızda uyguladığı oldukça yoğun ve başarılı program ile operasyonel mükemmellikte hedeflerimize ulaşıyoruz. Ar-Ge departmanımız ve dünyaca meşhur şeflerimizin katkılarıyla pasta, unlu mamul ve çikolatada menümüzde sürekli değişiklikler yapıyor ve bayilerimize yeni satış kanalları sağlıyoruz. Yoğun reklam kampanyaları ile de bayilerimizi destekliyoruz. Son derece başarılı bir lojistik operasyon ile Türkiye’nin dört bir yanındaki mağazalarımıza ürünlerimizi günlük ve taptaze şekilde ulaştırıyoruz. 

Gıda güvenliği, sağlıklı ve doğal ürünler sunma konusunda gösterdiğimiz hassasiyetle tüm lezzetlerimizi hiçbir koruyucu katkı maddesi olmadan, mevsime özel en taze ve yerel ürünlerle hazırlamamız da en önemli özelliklerimizden. Bu da Özsütlerin kendilerine has müdavimlerini yaratmasına neden oluyor. Özsüt olarak hem lezzetlerimiz hem de franchise yaklaşımımız ile yatırımcı adaylarına güven veriyoruz. Tüm bu özelliklerimizle yatırımcıların öncelikli tercihi olmaya devam ediyoruz.

Bütün bu özelliklerimiz ile Özsüt bayisinin yatırımdan dolayı memnun olmalarını istiyoruz ve bunu sağlıyoruz. Bünyemizde birçok bayimizin birden fazla mağazasının olması, her dönemde yeni yatırımcıların ilgisini çekmemiz bunun en büyük göstergesi.

5.Salgın sonrası dönemde yeme-içme sektörü nasıl dönüşecek? Bu konuda öngörüleriniz nedir?

Yeme-içme sektörü, tüketicilerin temel ihtiyaçlarından biri olan gıda ve beslenme konusunda hizmet vermekle kalmıyor aynı zamanda paylaşım ve sosyalleşmenin merkezinde yer alıyor. Bu özellikleriyle sektörümüz pandemi sonrasında da tüketicilere hiç durmadan hizmet sunmaya devam edecek. Pandemiyle birlikte doğal olarak, tüketicilerin sağlıklı kalma ve sağlıklı beslenme konusundaki hassasiyetleri arttı. Artık tüketiciler hijyen ve temizliğinden, gıda güvenliği ve kalitesinden emin olmadıkları markaları tercih etmiyor. Marka ve müşterileri arasındaki güven ilişkisi, şeffaf iletişim her geçen gün daha da önem kazanıyor. 

Diğer yandan müşteriler, güvendikleri markalara yalnızca kafe ve restoranlardan değil, farklı satış kanallarından da ulaşabilmek, sevdikleri lezzetlere evlerinden de erişebilmek istiyorlar. Tüm bu gelişmeler yeme-içme sektöründe farklı satış kanalları yaratmanın ve dijitalleşmenin önemine dikkat çekiyor. Önümüzdeki dönemde markaların bu alanlarda yatırım yapmaları ve online sipariş gibi hizmetleri bir an önce hayata geçirmeleri gerekiyor.  

6.2021 hedef ve projelerinizi paylaşabilir misiniz?

2021 yılında da bu yıl olduğu gibi hedefimiz, yeni mağaza konseptimizi uygulamaya devam etmek, yeni markamız Bonton’u hayata geçirmek ve yeni şubeleri ağımıza ekleyerek büyümek olacak. Pazarın 82 yıllık en köklü markalarından biri olarak, bu hedeflerimizi değiştirmeden yolumuza devam ediyoruz. 

2020 yılı başında çalışmalarına start verdiğimiz, mağazalarımızdaki yeni konseptimizin uygulamasına hızla devam ediyoruz.  Tatlı, kafe, yemek, premium yemek ve Özsüt 2.0 adını verdiğimiz farklı konseptlerimizi farklı bayilerimiz ve lokasyonlarda yaygınlaştırmak üzere çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.

Dijitalleşmenin avantajlarından yararlanarak ve daha fazla satış kanalı oluşturarak bayilerimiz için daha çok kazanç yaratacağımız bir iş modeliyle büyümemizi sürdüreceğiz. Bu kapsamda Özsüt Online Sipariş Sistemimizi, Aralık ayı itibarıyla hizmete açıyoruz. Mobil telefonlardan da rahatça erişilebilen e-ticaret platformumuz ile daha fazla Özsüt müdaviminin online olarak bizlere ulaşmalarını sağlamış olacağız. “Mutluluğa tıkla” sloganıyla hizmete alacağımız sistemimizi ilk etapta İzmir’de başlatıyoruz. Özsüt Online Sipariş Sistemi önümüzdeki dönemde tüm Türkiye kapsamında büyüyüp genişleyecek. 

Öte yandan müdavimlerimize tatlı, pasta, dondurma ve unlu mamullerimizin sunulacağı, mini bir kafe konseptinde tasarladığımız yeni markamız Bonton’un yapılandırma çalışmaları devam ediyor. Yeni markamızın açılışını yakın bir zamanda hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Unlu mamulden sütlü tatlıya, pastadan dondurmaya kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olan yeni markamız Bonton’un da yatırımcı adaylarının oldukça ilgisini çekeceğini düşünüyoruz. Özsüt mağazalarına göre daha küçük metrekarelerde açacağımız Bonton markası daha az yatırım maliyeti ve daha az operasyonel harcama, daha az  kira maliyeti ile yatırımcı dostu bir marka olarak girişimlere avantajlar sunacak.

7.Eklemek istediklerimiz var mı?

Özsüt olarak, pazar koşulları ne denli zorlu olursa olsun çalışmalarımıza hız kesmeden devam ederken sektörümüzdeki diğer oyunculara da örnek olmayı, yansıttığımız istihdamı arttırarak ekonomimize katkı sağlamayı sürdüreceğiz.  

Özsüt  Franchise Şartları ve başvurmak için tıklayınız...