Perakende Günlerinde Başkanlarla Beş Dakika

Haberin tarihi: 6.12.2019 18:12:17

Restoranlar, turizmciler, gıda dışı markalar ve AVM'lerin STK başkanları perakende günlerinde geleceğe dair ön görülerini paylaştılar. 

Birbirinden farklı konuk ve konularıyla perakende sektörünün geleceğine ışık tutan Perakende Günleri, verimli oturumlarla son buldu.

“Girişimci ruhumuzla olumsuzlukların üstesinden geleceğiz…” 
Başkanla Beş Dakika paneline katılan Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel şu şekilde konuştu: “BMD’nin 106 markasının 125 ülkede mağazası, 14.000’e yakın da satış noktası var. Bu markaların hepsi Türk markasıdır. Gündemimizdeki en sıcak madde ‘Efsane İndirim’ idi. Yoğun bir çalışma dönemini geride bıraktık. Efsane indirimi normalde 1-2 gün planlarken artık ‘Efsane Kasım’ olmaya başladı. Bu nedenle önümüzdeki günlerde bu durumun bir düzene girmesini bekliyoruz. 10 ay boyunca indirim yapan bir perakendenin sürdürülebilirliği pek mümkün değil. İşletme giderlerindeki ve ortak alan giderlerindeki dengesizlikleri gidermek için AYD yönetimiyle kol kola çalışacağız. Mağduriyetleri gidermek bizim sosyal görevimiz. Kredi kartları komisyonlarına ve erken ödeme komisyonlarına bir üst sınır getirildi ve bu düzenlemeyle sektörümüz rahatladı. Geçtiğimiz yılki ‘Efsane Cuma’ ile karşılaştırma yaptığımızda, kredi kartlarıyla alışveriş oranı %44 arttı. Kredi kartlarından kesilen fazla komisyonlar bizim verimliliğimizi düşürüyordu. Bu nedenle düzenleme gelmesi çok iyi oldu. Her şeyden önce iyimser olmalıyız, olumsuzluklar hayatın gerçeği. Olumsuzluklar, sorunlar olmadan hayatımızı renklendiremeyiz. Ülkemiz çok iyi bir pozisyonda ve güzel bir yerde. Yaşadığımız son 30-35 yılda çok büyük ekonomik sorunlarla karşılaşmamıza rağmen hepsini aşabildik. Bizim girişimci ruhumuz bunların hepsinin üstesinden gelmeye yetecektir. Yeter ki çalışkan olalım, işimizin başında olalım.”

“Restoran ve Turizmciler olarak 2 milyon kişiye istihdam sağlıyoruz…” 
Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği Başkanı Ramazan Bingöl yaptığı konuşmada: “Sektör olarak Türkiye’nin dinamosuyuz. 2 milyon kişiye istihdam sağlıyoruz. Biz durursak Türkiye durur. 20 milyar dolara yakın bir işlem hacmi hedefliyoruz. Sektörün en büyük sorunu herkesin bu sektöre girmesi. Gıda işinde batmamaya dair bir inanç var ama batma oranı %80’lerde. Girenler battıkça piyasanın da dengesi bozuluyor. Lokmacıların %98’inin batacağını öngörüyordum, sonuç ortada. İşin fizibilitesini yapmadan sektöre girilmemesi gerekir. Bir yemeğin yeme tekniğini bilirsen alınan keyif %200 artar. Biz de bunu topluma anlatıyoruz” dedi.

“Yasal düzenlemeler dürüstlük ve adil ticaret temeline dayanmalı”
AYD Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Altaş: “Yasal mevzuatlardaki düzenleme sorunları ve işletme giderleri sektörün en önemli konuları arasında yer alıyor. Bu sorunların bir masa etrafında tartışarak, konuşarak çözülmesi gerektiğini düşünüyoruz ve bu noktada görüşmeler gerçekleştiriyoruz. Görüşmeler de iyi gidiyor. Düzenlemeler dürüstlük ve adil ticaret temeline dayanmalıdır. En önemli sürdürülebilirlik sorunumuz AVM’lerin ayakta kalması. Bizde hayalet AVM durumu söz konusu değil. AVM’leri şehrin içine yaptığımız için bu yapılar şu an sürdürülebilir durumda. Şehir içinde olmasının da güvenli ticaretin merkezi olma gibi getirdiği bir avantaj da var. Yatırımlarımız kontrollü olmalı ve niteliği artırmaya odaklanmalıyız. Mevcut AVM’lerin içerisinde de perakendecileri memnun ederek müşterinin dolaylı olarak memnuniyetini sağlamalıyız” dedi.