Standards and Partners’ın Sunduğu Franchise Operasyon Sistemi

Haberin tarihi: 8.12.2021 18:12:19

Standards and Partners, basitçe C-Level yöneticilerin ve iş insanlarının uluslararası çözümler üreten yerel desteğidir. Yaratıcı teknoloji, iyi vergicilik, ciddi denetim ve bilgece danışmanlık hizmeti üretebilecek kabiliyette kişiler topluluğudur. Bu kabiliyetler şirketlerin bağışıklık sistemini geliştirir, yöneticiler ve iş insanları konforlu bir iş yaşamında güvenle güçlenir. Bu güç, gücümüzün kaynağıdır.

Murat Yılmazsoy Standart and Partners Yönetim Kurulu BaşkanıStandards and Partners’ın Sunduğu Franchise Operation System Nedir?
Öncelikle Operasyon 4.0 teknolojisini anlamak gerekir.Uzun yıllar süren tasarım süreç ve teknolojik geliştirmelerin bir bileşenidir.
 
Operasyon 4.0’ı anlamak, yeni dünyayı anlamak, yeni nesil işletme anlayışına düşünce sitemlerimizi dönüştürmek,  güçlü ve çevik yüzyıllar süren işletmeler ortaya çıkartmak için iyi bir fikir olabilir.

Operasyon4.0 bir yazılım değildir. Hatta bizimle çalışacak olan işletmeler hangi yazılım sorusunu sormaz.  Operasyon 4.0 işletmelerin, yatırımcının, girişimcinin ve yöneticinin ihtiyaç duyduğu tüm teknolojiyi sunar. İşletmeniz için ne eksik ne fazla, tam işletme business’ına göre hazırlanmış bir teknoloji tasarımıdır. 

Endüstri 4.0’ın  önerdiği hızlı ve standart üretim, hız , verim ancak güçlü bir operasyon ile mümkündür. Operasyon 4.0, endüstri 4.0’ın tamamlayıcı parçasıdır ve bu tekniği Türkiye’de uygulama yetkisi sadece Standards and Partners’a verilmiştir. 

Franchise Operation System tekniği nedir?
Franchise  operation system, operasyon 4.0 OS bir parçasıdır ve bu teknik ile sadece franchise’lar için   dizayn edilmiş bir tasarımdır. 

Franchise Operating system ne sağlar?
Sizden şunu hayal etmenizi rica edeceğim. Tüketicinin mutlu olduğu ürün veya hizmetlerinizi talep ettiği bir işletmeniz olduğunu hayal edin. Burada kendi yöntemlerinizle sunduğunuz ürün veya hizmetler var ve müşteriler bunları kullanmaktan mutlu. Ancak sadece  kendi bölgenizde kendi gücünüz yettiği kadar tüketiciye bu ürün veya hizmetleri ulaştırabiliyorsunuz.  

Şimdi sizden şunu da hayal etmenizi rica ediyorum. İki gün gibi kısa bir sürede bütün sistemleriniz açılmış, bütün departmanlarınız oluşmuş, bir   hafta içerisinde tüm iş akışlarınız, business dizaynınız, tüm lojistik ve tedarik zinciri kurulmuş, anlaşmalara hazır hale getirilmiş, franchise başvuruları alınmaya başlanmış ve kısa sürede ulusal düzeyde tüketiciye ulaşılmış. Şimdi bu hayali Standards and Partners Operasyon 4.0 ile gerçek olduğunu hissedin. İşte bu matrix, işte bu Operasyon 4.0.  hızlı, agile ve yalın. Kısa sürede tüm franchise sisteminiz oluşmuş, yalın bir akış ile tüm sisteminiz harekete geçmiş.

Franchise Operating System’ın özellikleri nelerdir? Merkezi departmanlar nasıl oluşur?
İçeride sadece ürün ve hizmetlere odaklı bir çekirdek kadro ve sadece ürün stratejisi, ar-ge ve bir çekirdek kadro. Belki birkaç mavi yaka üretim için ve geri kalan her şey, her departman Operasyon 4.0’ın   mucizesi, metaverse evreni, IK, finans, muhasebe, satın alma, tamamı kullanıma hazır ve hepsi tam bir ahenk içinde.

Bir franchise’da en önemli şey belirlenen standartların ve merkezi kuralların şubelerde uygulanması. Franchise operating system’ın bu konuda bir faydası var mıdır?
Franchise tarafında oluşan ve gerek franchise’ı veren gerek franchise alanın haklarını koruyan ve birlikte ahenk içinde değer yaratan bir şirket olmanın yolu bu standartlatı oluşturmak ve daha da zoru uygulamakta.
İşletme için en iyisi olacak çalışılmış kuralları hep birlikte merkez ve şube ahenk içinde. 
Operasyon 4.0 bu standartların kusursuz bir şekilde uygulanmasını monite eder, sağlar, orchestrateur, herkesin çalışıp değer kattığı bir sistem haline gelir. Operasyon kusursuz ilerler. 

Kimler bu sistemde var olmalıdır?
İyi bir ürün veya hizmet sunan işletmeler ki bizce işini iyi yapan esnaflar dahi bu sınıfa girebilir. Bir gözlerinin bizde olması onları bambaşka dünyalara taşıyabilir. İkinci olarak da belli bir aşamaya gelmiş ancak gerekli ahengi şubelerinde sağlayamamış franchise yapıları için iyi bir çözüm olabilir. 

İlk bir yıl içerisinde hedefiniz nedir? Kaç Franchise’a dokunmayı hedefliyorsunuz?
2022 yılı için bu tekniği 36 franchise ile sınırlandırma kararı aldık. Bunlardan 30 tanesi ulusal düzeyde, 6 tanesi de uluslararası düzeyde uygulamaya geçmesi planlandı. 

Bu sistem için işletmeler ne kadar bir sermaye ayırmalıdır? 
Operation4.0’a geçişi için finansal tedirginlikleri olan kişilere nasıl bir yöntem sağlayabiliriz?

Aksine, uzun süren çok pahalı sistemlerle, çok pahalı iş gücü ile yüksek maliyetlerle tasarlanan, geliştirilen ve uygulanan ancak istenilen ahengi yakalayamayan franchise sistemleri ile kıyaslandığında çok daha düşük maliyetle, çok daha etkin sonuçlar alınabilmektedir. Aslında bu bize özgü bir şey değil, teknolojiye özgü bir durumdur. Teknoloji çok daha düşük maliyetle, çok daha etkin sonuçları bizlere sunduğuna hepimiz şahidiz. 

Dikkat çekilmesi gereken nokta Operasyon 4.0 hem kurulum maliyetlerinin, hem işletim maliyetlerinin tahmin edilenin çok daha altında olacağı bir sistem  önerir.

Hayal edin, Karar verin. Planlayalım.

Murat Yılmazsoy - Standart & Partners Yönetim Kurulu Başkanı

Ankara Yenimahalle Halide Edip Lisesi ve Gazi Üniversitesi’nin ardından açılan giriş sınavında başarı göstererek 1998'de Hesap Uzmanları Kurulu’na intisap etmiştir. Mesleğe başlamadan önce Emlak Bankası ve Türk Telekom’da uzun yıllar profesyonel voleybol oynamıştır. 

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın süreçlerin dijitalleşmesi, 2000’li yılların ortalarında e-fatura, e-defter geçiş süreçleri, veri ambarının oluşturulması, merkezi inceleme seçim yöntemleri ve sistemlerin akıllandırılması, elektronik denetim kurgu ve tasarımında yer aldı.  

2006 yılında kurulan Büyük Mükellefler Başkanlığı kuruluşunda ilk iki sene Denetim, Mükellef Hizmetleri ve İtilaflı İşler Grup Müdürlüğü görevlerinde bulundu.
Büyük Mükelleflerin elektronik denetimi, sermaye haritalarının ve ilişkili kişi işlem diyagramlarının transfer fiyatlandırması perspektifiyle oluşturulması projesini hayata geçirdi.

Serüvenine 2008-2010 yıllarında Amerika Birleşik Devletleri Boston Üniversitesi’nde Financial Economics alanında yüksek lisansını tamamlayarak devam eden etti ve ayrıca Boston Collage'de "Bağımsız Denetim (Auditing and Assurance )" eğitimlerini aldı. 

2012 yılında Kurul'dan ayrılan YILMAZSOY, çalışmalarına özel sektörde Standards and Partners danışmanlık firmasında kurucu ortak olarak devam etti. 

Dijital teknolojinin işletmelerde kullanılmasına ilişkin farklı metodlar ve tasarımlar üzerine çalıştı ve Operasyon4.0’ın  gelişiminde dizayn ve kurgu ekibinde yer aldı. Standards and Partners’ın teknoloji serüveninde operasyon4.0 ile birlikte çok sayıda teknoloji temelli business ve işletme alt ve üstyapısının tasarım ve dizaynında yer aldı,

Hızlı ve çevik işletmeler için gereken operasyonel rahatlığı iş dünyasına sunma konusunda yalnızca büyük firmalar değil, start-up’ların konforlu bir business yolculuk ile sürdürülebilir işletme anlayışının dijital ve teknolojik temellerini attı. Operasyon 4.0 ile sadece güçlü holdingler değil, her işletme için lüzumlu ve ulaşılabilir sistemler ve altyapılar tasarladı ve Herkes için Holding Muhasebesi, Holding IK’sı, Holding Finansı  Projesinde creative direktör olarak görev yaptı. 

Bir dönem Türk-Hint İşadamları Derneği, Başkan Yardımcılığı görevinde bulundu. Şu anda Hindistan’ın domine ettiği ancak Operasyon 4.0 uygulamaları sayesinde Türkiye’yi Amerika ve Avrupa başta olmak üzere muhasebe ve finansal operasyon merkezi haline getirmek çalışmaları proje kapsamında devam etmektedir.  

Standards and Partnes yabancı yatırımcılar masasını kurdu. Türkiye’de yatırım yapan yabancılara kendilerini evlerinde hissettirecekleri kolaylıkla yatırım kararı alabilecekleri projeleri geliştirdi.  Çok sayıda birleşme ve satınalma sürecini yönetti.

Standards and Partners’ı tamamen teknoloji temelli ve dijital bir danışmanlık şirketi haline getirerek, bu sektördeki kağıtsız ilk ofisi yarattı ve operaston4.0 temelli bu sistemin Türkiye’de uygulanması ve yaygınlaşması görevlerini üslenen YILMAZSOY, görevine CEO olarak devam etmektedir.

Uluslararası vergi, finans, business strateji, işletme yönetimi, M&A, servet yönetimi, işletmelerde teknoloji kullanımı gibi birçok özellikli konularda danışmanlık veren Yılmazsoy, sevgili Boran ve sevgili Derin’in babalarıdır.