Benzersiz oyun kutularıyla gelen zenginlik ...

Haberin tarihi: 02.11.2018 15:11:06

Sabancı Üniversitesi mezunu İdil Öksüz tarafından geliştirilen “Boni’nin Kutusu”na çok yoğun talep var. Üç yılda 90 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefleyen Öksüz, aynı zamanda mağazalar açacak...

ERSAN ÇIPLAK ersanciplak@eremyayincilik.com

İDİL Öksüz’ün girişimcilik başarısı özellikle gençlere örnek olacak türden.
Sabancı Üniversitesi Üretim ve Endüstri Mühendisliği Programı’ndan 2011’de mezun olan Öksüz, yüksek lisans için ABD’ye gidiyor.
Bu dönemde bir start-up şirketinde çalışan Öksüz, çocukların gelişimine yönelik yenilikçi ürünlerle ilgili departmanda yöneticilik yapıyor. 
Bu tarz ürünlerin Türkiye’de bulunmadığını fark eden Öksüz, radikal bir karar alıyor. İşini bırakıp, tüm riskleri göze alarak kendi girişimcilik serüvenini başlatıyor.

İKİ YIL HAZIRLIK YAPIYOR  

Öksüz, İstanbul’a döndükten sonra zaman kaybetmeden hazırlıklara başlıyor. Böylece hayalini gerçekleştirme yolunda önemli bir adım daha atıyor. Hazırlıklar tam iki yıl sürüyor. Öksüz, gerekli çalışmaları tamamlayıp Haziran 2018’de, Boni Çocuk Ürünleri şirketini kuruyor. Şirket, “Boni’nin Kutusu” markasıyla çocuklara özel hediye paketleri üretiyor. Boni’nin Kutusu şu an için üç kişilik bir ekiple yürütülüyor. Ekipte iki kurucu ortağın yanında bir de görsel tasarımcı bulunuyor

ÖZGÜN BİR MODEL KURDU

Boni Çocuk Ürünleri’nin iş modelini kendine özgü dokunuşlarıyla şekillendiren Öksüz “Ben ABD’de çok severek yaptığım işimde Türkiye’de bir pazar gördüğüm için buraya getirmek istedim. Çocuklar ekranlarla çok fazla vakit geçiriyorlar ve ebeveynlik 7/24 bir meslek… Hem ebeveynler biraz kendilerine zaman ayırsınlar hem de “çocuklar eğlenirken öğrensin” motivasyonuyla ortaya çıkmış bir fikir” diyor.

Kutularla, çocukların ebeveynlerden destek almadan, kutu dışındaki hiçbir malzemeye ihtiyaç duymadan, kendi kendilerine aktivite yaparak bireysel özgüvenlerini geliştirmeleri ve aynı zamanda öğrenmeleri hedefleniyor.  

Boni’nin Kutusu’nda 5-9 yaş aralığındaki çocukların ruhsal, fiziksel gelişimini destekleyici aktiviteler bulunuyor. Çocuklara her ay belirli bir temada (Birisi sanatsal diğeri bilimsel) iki adet aktivite, bir kitap ve bir sürpriz gönderiliyor. Farklı içerikler, konular düşünülerek tasarlanan bu eğitici aktiviteler örneğin hayvanlar alemi, farklı ülkeleri, meslekler, öncü insanlar ya da uzayı konu alabiliyor. 

SERMAYESİ 40 BİN TL 

Boni Çocuk Ürünleri’nin Kurucusu İdil Öksüz, “Şirketimizi 40 bin TL’lik bir yatırım bütçesiyle kurduk” diyor. Şirket abonelik sistemiyle çalışıyor. Şirketin internet sitesinde size uyan abonelik paketini seçiyorsunuz. Sonra kutular kapınıza kadar geliyor. 

Öksüz, söz konusu aktivitelerin uzmanlar tarafından onaylandığı ve çocukların sağ ve sol (Yaratıcı ve analitik) zekalarını birlikte desteklediğini söylüyor. 
Öksüz’e göre bütün konular çocukların ilgisini çekse de, en çok hayvanlar alemi ve uzay ilgi uyandırıyormuş. 

YENİ EKİP ARKADAŞLARI ARIYOR

Abonelik ücretleri aylık 59, üç aylık 150 ve 6 aylık 270 TL olarak belirlenmiş. 
Önümüzdeki üç yıl içinde 150 bin aboneye ulaşmayı hedeflediklerini belirten Öksüz, “Bu sayıya ulaştığımızda ciromuz 90 milyon TL’ye yükselecek” diyor. 
Şirket dijital pazarlama ve back-end kısımlarıyla ilgilenecek takımlarına yeni ekip arkadaşları ekleyerek bu alandaki faaliyetlerini artırmayı hedefliyor.

Bunların yanı sıra önümüzdeki iki yıl içinde mağazalar açılması planlanıyor.