FRANCHISE ARAŞTIRMA DEPARTMANI FUAR SONUÇ RAPORU

Haberin tarihi: 3.12.2018 15:12:16

Medyafors Fuarcılık tarafından organize edilen “Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı” bu yıl rekorlara imza attı. Fuar 300 katılımcı marka, 28 bin ziyaretçi sayısı ile Avrupa ve Ortadoğu’da birinciliğe yükseldi. Ayrıca 72 ülkeden bin profesyonel ziyaretçiyle fuarcılıkta ender görünen başarıya ulaştı. Fuar, 11-14 Ekim tarihleri arasında İstanbul CNR Fuar Merkezi’nde, 27 bin 500 metrekarelik alanda düzenlendi. 

72 ÜLKEDEN BİN İŞADAMI GELDİ 
Bu yıl profesyonel, bilinçli ziyaretçi sayısında dikkat çeken bir artış yaşandı. Yurtdışından gelen bini aşkın yabancı yatırımcı sayısı ise fuarcılık alanında ender görünen bir gelişme olarak değerlendiriliyor. Yabancı yatırımcılar Türk firmalarıyla, özellikle yurtdışına açılma planları yapan markalar ile verimli görüşmeler gerçekleştirdiler. Ayrıca fuarda 72 ülkeden yabancı ziyaretçiyi ağırladı. Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Cezayir, İran, Mısır, Lübnan, Fas, Kuveyt, Katar, Dubai ,Azerbaycan, Almanya, Hollanda, Kanada, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka,  Fransa, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Hollanda, Rusya, İspanya, İsveç, ABD ve İngiltere bunlardan ilk akla gelenler. 

MEMNUNİYET ORANI ÇOK YÜKSEK
Fuar süresinde katılımcılar, firma temsilcileri ve ziyaretçilerle birebir görüşülerek yapılan anket sonuçlarına göre; markaların yüzde 81’i fuarda hedeflediği girişimci profiline ulaştığını belirtiler. Yüzde 91’i ise gelecek yıl fuara tekrar katılmayı düşündüklerini söylediler. Ziyaretçi olarak fuara gelenlerin yüzde 76'sı fuarı yüksek düzeyde bir fuar olarak değerlendiriyorlar. 
Markalarla girişimcileri buluşturarak reel sektöre ve ülke ekonomisine önemli katkıda bulunan fuar firmaların franchise sayısını arttırdığı, birçoğunun da ilk çıkış, gelişim ve lansman noktası olma özelliğini taşıyor. İşte ziyaretçi ve marka sahipleriyle yaptığımız anket çalışmasının sonuçları…