Makarna ve Salata Franchise ile Yatırımcısına Göz Kırpıyor...

Haberin tarihi: 04.01.2019 14:01:03

Yemeksepeti, dünyada her yıl 4 Ocak’ta kutlanan Spagetti Günü’nde kullanıcılarının makarna tutkusunu araştırdı. Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği verilerine göre; makarna tüketiminde yılda kişi başı 26 kg makarna tüketen İtalyanların ezici galibiyeti söz konusu olsa da biz Türkler yılda kişi başı 8,5 kg makarna tüketerek dünya ülkeleri arasında makarnayı en seven ülke olarak 10. sırada yer alıyoruz. Sipariş oranlarına göre en sevdiğimiz makarna çeşidi ise Spagetti Bolognese. En sevilen makarna çeşitlerinin ilk 5’inde ise; Fettuccine Alfredo, Penne Arrabbiata, Spagetti Napolitan ve Lazanya yer alıyor. 

Türklerin favori makarnası ‘Spagetti Bolognese’ oldu 

Yemeksepeti, dünyada her yıl 4 Ocak’ta kutlanan Spagetti Günü’nde kullanıcılarının makarna tutkusunu araştırdı. Makarna, geleneksel anlamda pek çok çeşidiyle her ülkenin baş tacı yemeklerinden biri. Bu konuda her ne kadar İtalyanlar egemenliklerini ilan edip tüm dünyaya kendi makarna çeşitlerini yaymış görünseler de makarna aslında her ülkenin mutfağındaki yerel bir lezzet.

Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği verilerine göre; makarna tüketiminde yılda kişi başı 26 kg makarna tüketen İtalyanların ezici galibiyeti söz konusu olsa da biz Türkler yılda kişi başı 8,5 kg makarna tüketerek dünya ülkeleri arasında makarnayı en seven ülke olarak 10. sırada yer alıyoruz. 

Bu sevgi online siparişlere de yansıyor. Makarnanın artık zengin malzemeleriyle ana öğün olarak da tercih edilmesiyle ve restoranların bu lezzeti dünya mutfaklarından çeşitler ile sunmalarıyla makarna siparişleri her yıl artıyor. 

En sevilen makarna çeşidi 
Yemeksepeti kullanıcıları makarnanın her türlüsüne bayılıyor. Türklerin en çok tercih ettiği makarna ise Spagetti Bolognese oldu. En sevilen makarna çeşitlerinin ilk 5’inde ise; Fettuccine Alfredo, Penne Arrabbiata, Spagetti Napolitan ve Lazanya yer aldı. 

Makarnayı en çok gençler seviyor 
Yemeksepeti kullanıcılarının siparişlerine göre; bu lezzeti en çok sevenler 19-24 yaş aralığında. Makarnayı en çok sipariş edenler ise 23 yaşında. 

Malum makarna öğrenci menülerinin baş tacı. Ancak üniversiteliler artık eskisi gibi salçalı, yoğurdu makarnayla yetinmeyip midelerini daha zengin makarna çeşitleriyle bayram ettiriyorlar. Makarna benim hayat biçimim diyen kampüs ise Bilkent Üniversitesi Merkez kampüsü oldu. Onu İstanbul Teknik Üniversitesi Ayazağa kampüsü ve Koç Üniversitesi Rumelifeneri kampüsü izledi. 

Makarna tutkunu kentler 
Her gün 68 ilden makarna siparişi alan Yemeksepeti, Türkiye’de makarnaya en düşkün şehirleri de araştırdı. 

Tüm siparişler içindeki makarna siparişleri incelendiğinde; İstanbul, İzmir, Ankara’dan sonra diğer kentler arasından sıyrılarak fark yaratan kent Yalova oldu. Onu sırasıyla Erzurum, Mersin ve Gaziantep izledi. 


Makarna Yatırımcısına Göz Kırpıyor.
Makarna, Salata ve İtalyan Lezzetleri ile Franchise Veren Firmalar

Makarna, üretim miktarı ve beslenmedeki önemi bakımından ekmekten sonra geliyor. Makarnanın bu kadar yaygın olmasının nedeni, uzun süre muhafaza edilebilmesi, çeşitliliği, kolayca hazırlanması, lezzeti, besleyici ve ekonomik bir gıda maddesi olması. Yediden yetmişe herkesin makarnayı sevmesi  sektörü büyüten en önemli nedenler arasında yer alıyor. Buradan yola çıkarak artık sadece makama konseptiyle faaliyet gösteren girişimler görmeye başladık.

İtalyan lezzeti makarnayı çeşitlendirerek değişik şekillerde sunan markalar da girişimcilere franchising vererek şube sayılarını artırmayı hedefliyor.
 

Macaroni Express Franchise Şartları ve başvurmak için tıklayınız

Sbarro Franchise Şartları ve başvurmak için tıklayınız

Pizza Lazza Franchise Şartları ve başvurmak için tıklayınız

Just Chik'n Franchise Şartları ve başvurmak için tıklayınız

Tavuk Dünyası Franchise Şartları ve başvurmak için tıklayınız