Markaların yeni gözdesi "İngiltere"

Haberin tarihi: 12.02.2019 10:02:45

Türk markaları için 2019, yurt dışında büyüme yılı olacak. Giyimden fast-food’a emlaktan kahveye birçok zincir marka yurt dışında yeni şubeler açacak. Türk markaların gözü özellikle İngiltere’de.

9 franchise markasının bu ülkede önümüzdeki 3 yıl içerisinde 150’den fazla şube açması bekleniyor. Türk markaları için geçtiğimiz 5 yıl en çok yatırımın Ortadoğu ülkelerine yapıldığı gözlendi. Bu ülkelerdeki başarı yeni pazarlara açılmalarını da sağladı. Bu pazarlar arasında Almanya ilk sırada geliyor. Birçok markanın Hollanda’da franchise sistemi ile büyüdüğü gözleniyor. Ancak markalar için yeni ülke İngiltere. İngiltere pazarı son yıllarda Türk markalarının dünyaya açılan yüzü olarak öne çıktı. Ülkenin başkenti Londra’nın dünya finans merkezi konumunda olması girişimciler için bu ülkeyi cazip hale getiriyor. Bu pazara yönelik Türk girişimcilerinin de ilgisi artma eğiliminde. Bu alanda markalar operasyonlarını ya kendisi yönetiyor, ya da yerel ortaklar kuruyor. 

Yurt dışında birçok ülkede faaliyet gösteren markalar için önemli kriterlerden birisi bu ülkelerde doğru lokasyonda dükkân açabilmek. Yaya ve araç hareketinin yüksek olduğu perakende caddeleri gıda sektöründe faaliyet gösteren markalar için birinci öncelik. Ancak İngiltere’de de yeni AVM ‘ler kuruluyor. Bu AVM’lerin giriş katları da markaların radarında. Bu ülkeye yatırım yapacaklar için tavsiyelerde bulunan yetkililer, “İngiltere’de çok güçlü bir yerel partner bulabilirseniz işleriniz kolaylaşır. Bu konuda önceden mutlaka araştırma yapınız. Markanız Turqality programı kapsamındaki şartlar sağlıyorsa, mutlaka bu programa dâhil olun. Zira açılmak isteyen firmalara birçok desteği bulunuyor. Çok yüksek kira giderlerinden kaçınınız. Çünkü burada cadde mağazalarının kiraları çok yüksek. Gelir ve gider dengesini iyi araştırın dedi ”dedi. 

Bugün gıda alanında İngiltere’de iş yapmak isteyenler için birçok kural bulunduğunu dile getiren yetkililer,” Ürünlerin yurt dışına getirilişi sırasında birçok denetim uygulanıyor. Bunların yerel tedarikçilerden temin etmeniz daha iyi olabilir. Ancak bir restoranda hijyen için de sürekli denetimler farklı kuralar bulunuyor. Bu konuda mutlaka ama mutlaka iyi eğitimler alınmalı. Bunun yanında personel için de gerekli tüm sosyal haklar sağlanmalı. Aksi takdir de yüksek cezalar ile karşı karşıya kalabilirsiniz” diyorlar. 

İngiltere’de Franchise ile büyümek için; İngiltere Franchise fuarında yer almak, Fuarı ziyaret eden yatırımcılarla temasa geçmek  markalar için önemli bir adım olacaktır.

Fuar hakkında detaylı bilgi için ; 
 

Britanya, dünyaya açılmayı hedefleyen Türk markalarını bekliyor

Güçlü ekonomi, güçlü para birimi, güvenli ve karlı yatırım ortamı İngiltere’yi girişimciler için cazip ülkeler kategorisine sokuyor. Türkiye’de birçok franchise şubesi bulunan gıda, perakende, gayrimenkul ve hizmet sektörünün öncü şirketleri de rotayı İngiltere’ye çevirmeye başladı. Kimi operasyonlarını kendisi yönetmeyi tercih ederken, kimi de güçlü yerel ortaklıklar kuruyor.

Medyafors Fuarcılık Türkiye’den sonra tüm dünyadaki franchise fuarlarının kapılarını Türk marklarına açıyor. Türk markaları ile Britanyalı yatırımcıları buluşturacak Birleşik Krallığın en büyük uluslararası franchise fuarı “International Franchise Show London” 5-6 Nisan 2019 tarihlerinde Excel London fuar merkezinde gerçekleştirilecek. 70 ülkeden 160’dan fazla marka ve 10 binin üzerinde ziyaretçinin beklendiği fuarda, sektörlerinde başarılı işlere imza atmış markalar yer alacak. Britanya Franchise Derneğinin desteklediği fuarda yatırımcı ve marka temsilcilerini bilgilendirici 80’den fazla atölye çalışması ve çeşitli seminerler gerçekleştirilecek. Fuar 27 yılı aşkın süredir dünyanın çeşitli ülkelerinde franchise ve sektör fuarları organize eden Amerika merkezli MFV Expositions bünyesinde düzenlenecek.

2018 fuar sonuç raporuna göre; 9600 profesyonel ziyaretçi fuara geldi. Ziyaretçilerin %56’sı franchise almak isteyen yatırımcılar, %41’i 100 bin sterlin ve üzeri yatırım gücüne sahip iş insanlarından oluşuyor. Fuardan somut iş birlikleriyle ayrılan katılımcılar; Afrika, Avrupa ve Asya’dan gelen yatırımcılar ile master franchise anlaşmaları imzaladı.

İngiltere, Avrupa’da iş kurmanın en kolay olduğu ülkelerden bir tanesi. Türkiye ve İngiltere arasında ekonomiyi geliştirmek adına birçok anlaşma yapılıyor. Bunlardan biri olan Ankara Anlaşması gereği Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan herkes İngiltere'de iş kurma hakkına sahip oluyor. Dünyada yolsuzluğun en az olduğu ülkelerden biri olması sebebiyle iş dünyası için son derece istikrarlı bir atmosfer sağlaması, coğrafik konumu sebebiyle İngiltere üzerinden Avrupa ve dünyaya daha kolay yayılma imkanına elverişli olması, kara, deniz, hava ve demir yollarıyla ulaşım ağına sahip olması, çeşitli ve büyük tüketici tabanına sahipliği, Türkiye'nin en çok ihracat yaptığı ülkeler de Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2018 verilerine göre, 2.ülke olması bu ülkeyi fırsatlar ülkesi yapıyor. “International Franchise Show London” İngiltere’ye açılmayı hedefleyen Türk markaları ile dünyanın birçok yerinden gelen on binlerce yatırımcıyı bir araya getirecek.

Detaylı bilgi için : Ferzan Erem Escobedo - fescobedo@bemyfranchise.com.tr