Tavuk Dünyası Franchise ile, yurt dışı atağına kalktı

Haberin tarihi: 21.02.2019 13:02:49

Tavuk, makarna ve salatayla zincir yaratan Tavuk Dünyası, Türkiye’de büyümesini sürdürürken, yurt dışı atağına da kalktı.

Tavuk Dünyası CEO’su Volkan Mumcu, geçen yıl 36 restoran açtıklarını ve şu anda 182 restoran sayısına ulaştıklarını belirterek, “Bu yıl da hedefimiz büyük, 40 milyon TL yatırımla 50 restoran ve bir üretim merkezi açacağız. Şu anda 43 ildeyiz. Her ilde olmak gibi bir stratejimiz var. Her yıl 5-6 yeni şehri listemize ekliyoruz” dedi.

Türkiye’nin farklı bölgelerinde daha fazla yatırımcıya ulaşarak bundan önce restoranlarının hiç olmadığı       Adıyaman,   Kırklareli, Aydın, Kars, Yalova, Rize ve Manisa şehirlerinde ilk şubelerini açtıklarını dile getiren Mumcu, 2018 için koydukları 35 yeni şube hedefine ulaştıklarını, yıl boyunca da 20 milyonun üzerinde müşteriyi ağırladıklarını aktardı. 2018’de, 535 milyon TL ciro elde ettikleri bilgisini de paylaşan Mumcu, 2019’da 50 yeni restoranla beraber 800 milyon TL ciro hedefleri olduğunu kaydetti.

Mumcu, franchise modeliyle büyüdüklerini de dile getirerek, restoranlarının 24 tanesinin kendilerinin ve yüzde 85’inin franchise olduğunu belirtti. Mumcu, “Yatırımcılarla anlaşmamızı 5 yılı kapsayacak şekilde yapıyoruz. Bir şube için ortalama yatırım maliyeti 800 bin-1 milyon 200 bin TL arasında. En fazla 5 yıl içinde geri dönüşü olmasına dikkat ediyoruz. Çoğu AVM’de varız. Artık caddelere de yöneldik. Cadde restoranlarda ise, iş yerleri ve AVM’lerin yakın olduğu öğle ve akşam saatlerinde hareketliliği olan merkezi bölgelerdeki caddeleri hedefliyoruz. Şu anda 42 cadde restoranımız var” diye konuştu.
AVM’lerdeki mağazalarda TL’yle kira tebliği sonucunda biraz daha önlerini görebilir hale geldiklerine de işaret eden Volkan Mumcu, “Dövizdeki dalgalanma her şeyi etkiledi ama bunu bir miktar alımları erkene çekerek, depodaki yiyeceği artırarak yönetmeye çalıştık. Ama kiralar önemli faktördü. Kiraların çözülmüş olmasından mutluyuz. En azından önümüzü görebiliyoruz. Biraz da zam yapmak zorunda kaldık. Yüzde 10’luk bir artış. Ticari gelirimizden fedakârlık ederek bu seviyeyi korumaya çalışıyoruz” açıklamasını yaptı.

Tavuk Dünyası, menülerini dünyanın farklı mutfaklarından aldığı ilhamla, kendi Ar-Ge mutfağında, baş şeflerinin liderliğinde özgün marinasyonla 12-14 saat boyunca marine ediyor. Karbonhidrat, protein ve sebze içeren menülerle dengeli porsiyonlar sunuyor. Taze sebze ve baharat kullanıyor, konserve ve şoklanmış ürünlere yer vermiyor. Trans yağ oluşumuna meydan vermiyor. Yeni sipariş için kişiye özel temiz bir tava kullanıyor. Menülerinde öne çıkan ürünleri Kekiklim, Şefin Tavası ve Közlüce. Bunlar geçen yıllarda ödüle de layık görüldü. Volkan Mumcu, her şeyi müşteriye sorarak yapmaya çalıştıklarını, herkese kaliteli, sağlıklı, lezzetli bir yemeği kendini iyi hissedebileceği bir ortamda verdiklerini de kaydetti.

2012’de kurulan bir marka olarak Türkiye’de çok hızlı büyüdüklerini şimdi de hedeflerinin yurtdışı olduğunu kaydeden Volkan Mumcu, “Rusya’ya ilk açılımı yaptık. Gagawa adıyla markamızı taşıdık. Rusya’da çok yeniyiz. 9 tane restoranımız var. Bu sayıyı 2-3 yıl içinde 180’e çıkartmak istiyoruz. Bu vizyonla pazara girdik. Bir ülkeye girdiğimizde böyle büyük girmek istiyoruz. Bir yerde 15-20 restoran açmak bizi cezbetmiyor. Rusya haricinde Körfez ülkeleri var odağımızda. Avrupa’da da Almanya’yı değerlendirmek istiyoruz. Amerika pazarı heyecanlandırıyor bizi” dedi.
 

Tavuk Dünyası Franchise Şartları ve başvurmak için tıklayınız...